marindaduijzer.reismee.nl

Goodbye Italy!

Ciao a tutti!

Morgen is het dan al zo ver, mijn laatste dagje hier in het zonnige Italie! Vandaag is mijn laatste dag hier in Liguria en morgenochtend vroeg rijden Mario, Ruben en ik terug naar Lodi. Daar zal ik de hele dag nog op Ruben passen, waarna Mario me ’s avonds op het vliegveld zal brengen. En dan vlieg ik toch echt weer terug naar Nederland. Reka zal er niet bij zijn, want van haar heb ik gisteren al afscheid genomen. Zij is namelijk op haar laatste business reis voordatde vakantie beginten ze zal pas eind deze week terug komen.

Varigotti

Vorig weekend zijn we naar Varigotti geweest. Dat is ook weer een dorpje hier aan de kust. Je zou denken dat al die dorpjes op den duur wel gaan vervelen, maar niks is minder waar. Natuurlijk lijken ze veel op elkaar, maar het is juist leuk om de verschillen en specialiteiten van elk dorpje te zien. Want ook al liggen de plaatsen zo dicht bij elkaar, elk dorpje heeft wij zijn eigen ding waar het om bekend staat. We zijn daar naar het strand geweest en ’s avonds zouden we naar een festival gaan. Maar toen we op het plein kwamen waar het festivalnormaal wordt gehouden, bleek dat het dit jaar naar een ander dorp was verplaatst, omdat het te groot werd om op dat plein te vieren. Omdat we daar onmogelijk meer konden komen met de auto, omdat het zo druk was, hebben we maar besloten om in Varigotti te blijven en van het uitzicht te genieten. Het was daar echt ontzettend mooi. We hebben op het strand naar de zonsondergang achter te bergen gekeken.

Montagne

De volgende dag heeft mijn gastfamilie me mee naar de ‘echte’ bergen genomen, die heel wat hoger zijn dan de heuvels waar we wonen. Daar zijn we naar een typisch wintersport dorpje gegaan om in de omgeving te wandelen. Ik ben alleen nog maar in zo’n dorpje geweest voor wintersport en dan ligt ermeters sneeuw. Het was heel leuk om nu zo’n dorpje in de zomer te zien en over de groene pistes te lopen waar ze in de winter skieen. De reden dat we het hogerop hadden gezocht was dat ik zou gaan paragliden die dag. Helaas net voordat ik zou gaan vertrekken, kwam de instructeur met het slechte nieuws dat er te veel wind stond. Dat was flink balen, omdat dat de enige dag was dat het voor mij nog kon. Dus voor mij geen paragliden in Italië. Gelukkig was niet alles voor niets geweest en hebben we daar een fantastisch uitzicht gehad.

Pescare

Afgelopen zaterdag vroeg een kennis of ik mee wilde gaan vissen op zee. Omdat ik toch nog geen plannen had en nog nooit had gevist leek me dat wel een goed plan. Toen we ’s ochtends vroeg bij het bootje aan kwamen vroeg ik me af of het toch wel zo’n goed idee was, omdat het maar een kleine roeiboot met een buitenboordmotor was. Het had flink gestormd de nacht ervoor en voor die ochtend gaven ze ook nog niet zulk mooi weer af. Maar toen we de zee op gingen kwam toch het zonnetje door, dus we gingen vol goede moed op pad. Na wat uitleg en een paar keer uitgooien kreeg ik de smaak te pakken en opeens bungelde daar mijn eerste vis aan de haak! Ik was ontzettend verbaasd, want had net het idee gekregen dat ik het nooit zou leren zonder dat alles in de knoop raakte. En mijn beginnersgeluk was nog niet op, want ik hengelde ze toen opeens één voor één uit het water. Het waren allemaal maar kleintjes dus we hebben ze terug gegooid. Enop dat momentkregen we ineens in de gaten dat er toch wel behoorlijk wat golven kwamen. Toen we naar de lucht keken was het zwaar bewolkt en zat er een storm aan te komen. We hadden het totaal niet in de gaten gehad, omdat we het zo druk met vissen hadden. Dus toen hebben we alles snel binnen gehaald en gingen we op weg naar het strand. Maar onderweg werd de lucht alleen maar donkerder en de golven alleen maar hoger. De golven sloegen het bootje in, zodat er op den duur een laag water in het bootje stond. Het was behoorlijk spannend, maar uiteindelijk zijn we na een tijd varen toch doorweekt op het strand aangekomen. We waren erg opgelucht dat we weer op het droge stonden, maar wat was het gaaf!

Addio

Wat is het vreselijk snel gegaan allemaal en wat zal ik het hier gaan missen! Alle mensen die ik hier heb ontmoet, de zon, het eten, de mooie steden en vooral het fantastische landschap en de zee. Wat zal het weer wennen zijn als ik terug ben in het koude Nederland. Gelukkig heb ik afgelopen dagen nog flink kunnen genieten. En natuurlijk zal het ook heel fijn zijn om iedereen weer te zien!

Liefs,

Marinda

Reacties

Reacties

Linda

Joepie!! Nog even en we kunnen weer daten!! Goede reis terug vriendinnetje!! Liefs Linda

Leendert en Coriline

En daar dan alweer het laatste nachtje van drie maanden!!geniet nog even,hier is het koud en regenachtig!!!tot morgen lieve zussie!!!!
dikke knuf en veel liefs je zwager en zus

Jan en Lia

Een goede reis morgen en vergeet je jas niet, want die heb je hier nodig. Tot gauw en goede vlucht terug.
groetjes en tot gauw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active