marindaduijzer.reismee.nl

Nog enkele dagen op Nederlandse bodem...

Eindelijk is het dan zo ver. Als alles goed mag gaan zal ik volgende week in het vliegtuig zitten en dan gaat het avontuur echt beginnen!

Na zeker twee jaar twijfelen gaat het nu dus echt gebeuren! Al lange tijd loop ik met het idee rond dat ik wat meer van de wereld wil zien. Graag zou ik voor langere tijd naar het buitenland willen, nieuwe plaatsen zien, een andere cultuur leren kennen, nieuwe mensen ontmoeten, ander eten proeven. Maar zodra je daarover nadenkt, komen er ook gelijk een heleboel vragen in je op. Waar ga je dan wonen? Hoe ga je daar geld verdienen? Durf je wel alleen? En wat ga je doen al je heimwee hebt en naar huis wil? Al deze vragen zorgden er elke keer voor dat ik het idee maar weer aan de kant schoof. Toch was het nooit helemaal uit mijn gedachten.
Vorige jaar september kreeg ik de fantastische kans om voor een paar maanden als nanny aan de slag te gaan. Ik heb toen vier maanden voor twee kinderen gezorgd. Een meisje van 3 en een jongen van 13. Daarnaast runde ik ook het complete huishouden en verzorgde ik de dieren. Ik heb het altijd leuk gevonden om met kinderen te werken en ik heb daar enorm veel ervaring op gedaan. Uiteindelijk heeft dat voor mij de doorslag gegeven en ik heb al m'n moed verzameld, de stap genomen en me ingeschreven als au pair.
Ik heb ervoor gekozen om naar Italië te gaan. Daar ben ik nog nooit geweest, maar het land trekt me enorm aan. De gepassioneerde en temperamentvolle bevolking, het eten, de cultuur en uiteraard het heerlijke weer. Nadat ik mijn inschrijvingspakket enkele weken geleden naar de organisatie had opgestuurd, begon de zoektocht naar een geschikt gastgezin.
Aangezien ik nu geen werk heb, wilde ik graag op korte termijn vertrekken. Helaas kreeg ik het bericht dat er momenteel niet veel gezinnen op zoek zijn naar een au pair, dat kon dus nog een lange zoektocht gaan worden. Maar opeens kreeg ik twee dagen later een profiel doorgestuurd van een gezin dat dringend op zoek was naar een au pair! Hun profiel sprak me enorm aan dus we hebben gelijk contact gezocht. Een paar dagen later hadden we een afspraak om te skypen. Enorm spannend natuurlijk! Want het is altijd maar afwachten of er ook echt een klik is. En het hele gesprek moest in het Engels, wat voor ons beiden niet onze moedertaal is. Het was even wennen, maar uiteindelijk ging het gesprek moeiteloos en was het echt heel gezellig. Aan het eind van het gesprek hebben we maar gelijk de datum besproken waarop ik naar Italië zou vliegen! Vanaf toen ging alles in een stroomversnelling, papieren regelen, ticket boeken en nog een miljoen andere dingen die gedaan moesten worden voordat ik kan vertrekken.
About the family
Ik ga, om te beginnen, voor drie maanden naar een familie in de stad Lodi. Dit ligt vlak onder Milaan. De vader heet Mario en is Italiaans. Reka is de moeder en zij is van oorsprong Hongaars, maar ze woont al 8 jaar in Italië. Samen hebben ze een zoontje van 15 maanden, Ruben. De komende drie maanden zal ik vijf dagen in de week een paar uur op hem passen.
Mario spreekt geen Engels, maar hij begrijpt wel heel veel en hij kan ook korte antwoorden geven. Reka spreekt gelukkig wel vloeiend Engels. Aangezien er bijna niemand in Italië Engels spreekt, zal ik daar hoogstwaarschijnlijk een cursus Italiaans gaan volgen. De gastfamilie is niet hele dagen bij je, dus moet je jezelf ook zonder hen kunnen redden.
Verder heeft het gastgezin een 'vakantiehuisje' aan de kust. Omdat Mario daar geboren is en graag aan de kust is, zijn ze daar bijna elk weekend te vinden. In de weekenden zal ik vrij zijn en mag ik zelf beslissen of ik met hen mee naar de kust ga, of liever iets anders wil gaan doen. Ik ben heel blij met die afwisseling, want ik heb geen idee wat ik ervan ga vinden om in een flat in de stad te gaan wonen.
Over een week is het dan al zo ver, want op woensdag 6 mei ga ik vertrekken naar Italië. Begin augustus zal ik dan ongeveer terug komen.
Ik vind het erg spannend, maar heb er ook enorm veel zin in!
Ik zal proberen om jullie via deze blog een beetje up to date te houden van alle gebeurtenissen in Italie.
Liefs,
Marinda

Reacties

Reacties

rosa

nou marinda een hele uitdaging ik hoop dat je een leuke tijd hebt. hou vol he!!!
grt. van jan en rosa en goede reis morgen.

rosa

fijn dat je goed aangekomen bent en alles naar wens is . geniet er van .grt van de buurtjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active